نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2303
-
الف
+

فلمساز جوان افغانستانی با «تارهای ممنوعه» به جشنواره سینما حقیقت رفت

مستند «تارهای ممنوعه» اثر فلمساز جوان افغانستانی با استقبال هنردوستان مواجه شد.

به گزارش آی فیلم2، فلم مستند «تارهای ممنوعه» در مورد تلاش های یک گروه راک موسیقی جوانان افغانستانی در ایران، با استقبال تماشاگران در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمد.

تارهای ممنوعه به کارگردانی و نویسندگی «حسن نوری» و تهیه کنندگی «افسانه سالاری» روز گذشته در سینما چارسوی تهران به نمایش درآمد و علاوه بر عوامل و شماری از مهاجران افغانستانی، «صحرا کریمی» مدیر افغان‌فیلم و از فلمسازان پرآوازه این کشور نیز در این نمایش حضور داشت. 

مستند تارهای ممنوعه

کارگردان این مستند ۷۰ دقیقه‌ای پیش از نمایش آن، گفت: تارهای ممنوعه نه فقط برای افغانستانی های ساکن ایران بلکه مستندی برای میزبانان ایرانی آنها نیز هست.

نوری افزود: این مستند تجربه زیستن بیش از ۳ دهه از مهاجران افغانستانی در ایران است و وظیفه خود می دانستم از طرف یک فلمساز در این زمینه اعلام موضع کنم.

تارهای ممنوعه

وی ساخته شدن این مستند را مدیون سینمای مستند ایران دانست و افزود: همه مراحل تولید و پس‌تولید تارهای ممنوعه توسط عوامل نخبه سینمای مستند ایران انجام شده است‌.

حسن نوری (متولد ۱۳۶۴) دانش‌اموخته کارگردانی در مقطع ماستری از دانشگاه تهران است و در تارهای ممنوعه روایتی از تلاش چهار جوان افغانستان در ایران به دست می دهد که رویای تبدیل شدن به ستاره موسیقی راک در سر دارند.

به گزارش ایرنا، این مستند که در بخش مسابقه ملی سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت پذیرفته شده است.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت از ۱۸ تا ۲۵ قوس در پردیس سینمایی چارسو  و موزیم سینما برگزار می شود.

ب م

نظر شما
ارسال نظر